úterý 19. října 2010

Bohemia - Rapid Teenagers

První kolo KP II jsme nezačali šťastně. Prohráli jsme 5:3 a nevyužili vlastně domácího prostředí uprostřed Pardubic, poprvé v salónku hotelu Sport na letním stadionu. Já jsem v partii neodpustitelným způsobem urazil bohyni šachu Caissu, protože jsem nevyužil vítězné pokračování v 15-tém tahu, které jsem viděl, ale myslel si, že nemusím spěchat a soupeře jsem chtěl pozičně omezit a zahrál plundr 15...b5.
Na vedlejší šachovnici Honza Janko ztratil figuru až si zařval a hlasitě si vynadal. Potom ovšem zřejmě v prohrané pozici začal kouzlit figurami a soupeři dělal velké problémy a nakonec ho převálcoval drtivým útokem na krále. Po mojí zpackané partii jsem měl z jeho úspěchu opravdu radost a byla to taková malá pomsta za moji porážku. Ostatní naši hráči také nepředvedli oslnivé výkony. Roman zremizoval asi vyhranou koncovku, a Zbyněk možná nemusel ztratit figuru a prohrát, ale jelikož si partiáře hráči nechávají, nemohu to posoudit. Jen letmo jsem sledoval ostatní partie, ačkoli jsem se měl více věnovat té své. Kladné stránky naší prohry vidím v tom, že jsme předali soupeřům radost a sami jsme za to získali další zkušenosti a z proher se prý hráč nejvíc naučí, jak je vidět z přiložené komentované partie. Tato moje partie připomíná koncert hrubých chyb a pozičních omylů, které mi "trenér" Rybka odhalil. Snad bude pro budoucnost platit karetní pořekadlo "První vyhrání z kapsy vyhání", anebo konec vše napraví. Po prvních dvou zápasech jsem si uvědomil, že kouzlo soutěží družstev je v tom, že partie spoluhráčů mohou někdy podstatně pozvednout chmurnou náladu, na rozdíl od individuálních turnajů, kde je s prohranou partií člověk sám a taky jeho výhra skoro nikoho nezajímá. Závěr Honzovy partie jsme všichni s napětím sledovali s velkým napětím a radostí.

Žádné komentáře:

Okomentovat