pondělí 17. ledna 2011

Za polovinou soutěže jsme druzí bez prohry

Neděle 16.1. pro mě začala trochu nešťastně. Po mé probdělé noci (asi kvůli úplňku) jsem na nádraží zjistil, že jsem si doma zapomněl peníze i doklady, ale kamarádi mě založili na nákup jízdenky. Vlak s námi do Poličky dojel na minutu přesně. Začali jsme v 9:30, když poslední dorazil Olda, který přespával v Poličce.
    Můj černý den pokračoval nepříjemným pocitem hry jako ve snu jsem si nestíhal pohlídat figurky a přišla druhá rána v podobě rychle prohrané partie. V té chvíli stál Olda na 1. šachovnici divně, Jirka měl pevnou ale nijak lepší pozici, Pavel stál hůř, Josef rychle zremizoval a věnoval se výkonu rozhodčího. Thomas stál lépe v divoké pozici, Zdeněk stál hůř a Aleš se bránil s kvalitou proti nepříjemnému soupeřovu jezdci v srdci své pozice.
    Potom se začaly dít divy. Zdeňkovi se povedla ze své zavinuté pozice vytvořit pěkná léčka, do které se kapitán Poličky Smejkal chytil a bylo vyrovnáno. Olda horší pozici překormidloval do čtyřvěžové koncovky a opakováním pozice remizoval. Pak vyhrál Thomas a Aleš vyhrál dámskou koncovku s pěšcem víc.
    Vedli jsme 4 : 3 a čekalo se jenom na to, jestli Jirka udrží koncovku jezdce proti střelci s pěšci na obou stranách. Oba hráči využili časovou rezervu na doraz a dohodli se na remíze v symetrické pozici pěšců s králi v opozici. Rázem jsem tím zapomněl na svoje ranní problémy a konečný výsledek ve mě vyvolal úžasnou euforii.

Zpáteční cestu jsme kolektivně prokecali ve vlaku a věřím, že všem se výlet vlakem líbil. Malá černá skvrnka na dni bylo odpolední zatoulání Pavla v Poličce, ale večer mi poslal SMS, že dojel vlakem s dotazem "jak to dopadlo?" Obratem sdělený výsledek mu určitě udělal radost.

Tabulka po 6. kole nepotřebuje komentáře. V závorkách u první dvojice jsou pořadí příštích soupeřů.


Poř.
Družstvo
V
R
P
Body
Skóre
Partie
1.
2222 ŠK Polabiny "C" (5,2,4,6,11)
6
0
0
18
32.0
23
2.
Rapid Pardubice (8,1,9,5,3)
5
1
0
16
28.5
21
3.
SK + Sokol Žamberk
4
0
2
12
28.5
20
4.
ŠK Vysoké Mýto "B"
3
2
1
11
26.0
16
5.
TJ CHS Chotěboř
3
0
3
9
24.0
18
6.
ŠK Vysoké Mýto "C"
3
0
3
9
23.5
17
7.
TJ ŠO Chrudim "B"
3
0
3
9
23.0
14
8.
TJ Lokomotiva Česká Třebová
2
1
3
7
25.5
18
9.
TJ Lanškroun
1
2
3
5
23.5
12
10.
TJ Štefanydes Polička
1
1
4
4
21.0
11
11.
TJ Spartak OEZ Letohrad
1
1
4
4
17.5
9
12.
TJ Jiskra Ústí nad Orlicí "B"
0
0
6
0
15.0
6

Pokud se ve zbývajících kolech všechno spikne proti nám, měli bychom se nejhůře umístit v první polovině tabulky.
____________________________________________________________________________
Abychom neusnuli na vavřínech, tak mi dovolte několik kritických vět. Analyzoval jsem si naše partie a došel jsem k hlubšímu pohledu na celé utkání. Možná se opakuji, ale moje kritické závěry berte pozitivně a ne jako moji snahu se vytahovat. Je možné, že jste došli sami k podobným a nosím dříví do lesa, ale každý nemá čas na hledání chyb.


Olda sehrál bojovnou partii, ve které byl dvakrát na pokraji porážky a kde první chybičku udělal v 19.tahu Bb4. Soupeř nenašel vítězné pokračování  po další Oldově chybě 26...c5 bílý znovu nenašel silný tah 27.Bc4!, po němž by byla jeho výhoda opět zřejmě rozhodující.

Jirka zahrál zahájení pasivně, a ačkoli stál poněkud v horší pozici v celé partii nebyl v ohrožení, jak si snad při odchodu na vlak možná myslel.

Pavel sehrál divokou partii plnou chyb na obou stranách, a měl ještě ve 30.tém tahu šanci na vyrovnání. Ale musím ho pochválit, že bojoval, na rozdíl ode mne.

Pepa sehrál partii bez komentáře a bez boje. Ale půlbod byl taky rozhodující.

Thomas hrál dobře, stál celou partii lépe a mohl na několika místech zahrát lepší tahy s pohodlnější výhodou.

Já jsem zahrál několik slabých tahů, nehledě na zbytečný experiment, kdy jsem se vyhnul Ben-Oni. Opravdu jsem nebyl ve své kůži, protože jsem prohrál neuvěřitelným a zbytečným plundrem ovšem již v jasně horší pozici. Vyčítám si jen, že jsem víc nebojoval v době, kdy se ještě dala pozice bránit. Soupeř ale hrál zjevně v pohodě a rychle nacházel nejlepší tahy.

Zdeněk bránil trochu horší pozici, kde jeho asi nejslabší tah byl 20...Ra2?. Ale soupeř lepší pozici znásilnil vidinou efektní kombinace, která ovšem byla cesta do pekel.

Aleš sehrál pěknou poučnou partii, ve které ale dal soupeři šanci na výhru plundrem 24.Qc2, což soupeř nevyužil a vrátil mu hrubou chybu  24... Qc6?? na revanš. Potom mu již Aleš další šanci nedal. Zajímavý je pro mě ten fakt, že minulou sezonu jsem já s tímhle Stodolou vyhrál a po analýze se ukázalo, že jsem mu také dal šanci na jasně lepší přivyhranou pozici, které nevyužil a udělal následujícím tahem chybu a pozici zkazil.

Pokud to tedy zrekapituluji, tak na 1, 7 a 8 šachovnici, kde jsme získali 2.5 bodů, jsme mohli  získat i 0 bodů. Na 2, 4, 5 šachovnici to byl nezpochybnitelné 2 body. Takže to utkání jsme při troše smůly mohli prohrát 6:2. Važme si toho výsledku. Většina z vás jsou bojovníci a bez toho se vyhrávat nedá.

Analýzy partií jako předmět doličný pro mé úvahy jsou zde.
Nebo pokud máte problémy v prohlížeči s Java skriptem, tak komentované partie ke stažení jsou zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat