úterý 8. března 2011

"Sudí mrkev!" Pravidla je dobré znát i pro hráče

Soudce je mrkev. Mrkev je vůl. Tak někdy křičí fotbaloví fanoušci na rozhodčího.
Řeknete si: Chci hrát šachy, základní pravidla hry znám a zbytek je dobrý pro rozhodčího.
Roztomilá básnička o těch špatných rozhodčích z webu šachového klubu Řemdih Strmilov 

Vavříny vždy unikly mi
Jen spiknutím osudu
Dost bylo křivd, já už vám tu
vola dělat nebudu.

Dlouho jsem se napřemýšlel
Jak tu s váma zatočím
Konečně jsem na to přišel
Já se stanu rozhodčím

Tebe hajzle, zkontumuju
Tobě zase pomůžu
To je krása, to je radost
Co já všechno nemůžu

Že mě všichni proklínají
Že mě kdekdo pomluví?
Lepší je být nenáviděn
Než když se o mě nemluví!

Na tom strmilovském webu je zvláštní sekce pro rozhodčí. Jsou tam různé testy ze znalostí pravidel. Zkuste si je udělat.Vybouchl jsem například v této otázce:

Otázka č. 35.
V partii hrané tempem 1 hodina na 20 tahů a 30 minut do konce partie pro každého hráče v 38.tahu, kdy oba hráči měli spotřebováno shodně 70 minut, bílý reklamoval remízu opakováním tahů. Černý s reklamací nesouhlasil, a jak se vzápětí ukázalo, bílý remízu reklamoval neoprávněně.
a)  rozhodčí nařídí v partii pokračovat a bílému na hodinách ubere polovinu zbývajícího času na rozmyšlenou, tj. 10 minut;
b)  rozhodčí nařídí v partii pokračovat a bílému na hodinách ubere 3 minuty času na rozmyšlenou;
c)  rozhodčí nařídí v partii pokračovat, bílému na hodinách ubere 3 minuty času na rozmyšlenou a černému 3 minuty přidá;
d)  rozhodčí nařídí v partii pokračovat a černému na hodinách 3 minuty času na rozmyšlenou přidá.



Tady mi logika nepomohla. Z 15 otázek jsem odpověděl 12 správně.   Splnil jsem prý normu III. třídy a na II. jsem nedosáhl.




Ze stejného webu další básnička, tentokrát pro trenéry:



Trenérův pláč

Dnešní mládž je tak tupá
že by jeden plakal.
Skvělý trenér nemá šanci.
Byť sebevíc makal.

Samý debil, samé pako
Jenom v našem kraji,
Jinde je to samý talent
Jenom my jsme v háji!

Malí blbci zabednění
z trenéra maj srandu
trenér hořkne, tiše slzí
proklíná tu bandu:

"Že jsou tupí, že jsou drzí
To je vcelku rovno
Horší je, že nechtěj platit
Vydělám si hovno..."

Žádné komentáře:

Okomentovat