pondělí 27. listopadu 2017

Neděle - Krajská soutěž - 3.kolo - 26.11.2017

Super rychlý zápas


V neděli 26.11. si naše mládež měla šanci změřit sílu s dětmi z týmu Železné hory B. Bohužel zápas připomínal spíš bleskový šach a tak za necelé dvě hodiny skončil.
První prohrála Biyu Honh, která dala soupeři zadarmo figuru. Yana byla mnohem bojovnější a hrála pomaleji. Nejprve získala figuru a pak ji zase ztratila. Nakonec vyhrála v koncovce.




zleva: Pavel Stehlík; Biyu Hong proti Jakubovi Tyčovi, Yana Hong proti Danielu Burešovi

Pan Stehlík i já jsme vcelku brzy přijali nabídku remízy.
Jako poslední dohrál Matěj Hudec, který prokázal velký talent a bojovnost, ale bohužel hrál zbrkle a rychle. Jednou získal kvalitu, poté ji ztratil. Pak získal celou věž a zase ji vesele odevzdal s pěšcem. V koncovce zapomněl na braní mimochodem a opět propásl výhru. Soupeř poté zahrál geniální tah, který Matějovi vyřadil střelce a nemohl tak zasáhnout proti pochodujícímu pěšci.



zleva: Matěj Hudec a Karel Tyč







Konečný přehled:
26.11. 2017 3. kolo  krajská soutěž

Rapid Pardubice F - Železné Hory B
1. Svítil Radek     1/2  Tyč Miroslav
2. Stehlík Pavel   1/2  Polách Jakub
3. Hong Biyu        0-1  Tyč Jakub
4. Hong Yana      1-0   Bureš Daniel
5. Hudec Matěj   0-1  Tyč Karel

výsledek: 2:3




Základy taktiky a koncovek:

1) Bílý vyhraje. Na diagram máš 1 minutu. 2) Poraď bílému, na diagram máš 1 minutu.

 

   
Hudec Matěj - Tyč Karel Hudec Matěj - Tyč Karel

3) Černý zahrál 1.....a7-a5?? Jak mohl bílý vyhrát? Na diagram máš 1 minutu.


Hudec Matěj - Tyč Karel

Po 2.Sb7??  však vyhrál černý.4) Najdeš jak? Na správné řešení máš 2 minuty. Napiš k tahu další plán vedoucí k výhře černého.




Základy propočtu:

V partii Daniel Bureš - Hong Yana nevěděl soupeř, zda si v pozici číslo 5) může dovolit tah 
10. d3-d4? Odpověď zdůvodněte. Máte na to 1 minutu.
5)  
Bureš Daniel- Hong Yana

Řešení:
1) 1. Jxc7+  +-   Franta "Vidlák"
2) 1.Vc1   +-   vazba s dalším Sd7 a Sa4
3) 2.b5xa6 e.p.   +-   bílý zapomněl na pravidlo braní mimochodem
4) 2...Jc3! -+    vyvíjí figuru a bílý nemůže tahem Sd5 ani králem stihnout pěšce a5, který napochoduje do dámy! Volný pěšec v koncovce je poklad!
5) Pole d4 kontrolují 3 bílé figury - pěšec c3, jezdec na f3 a dáma na d1; černý však toto pole kontroluje 4 figurami - pěšcem na e5, jezdcem na c6, střelcem na c5 a dámou na f6. Proto je tah 10.d3-d4? chybou, po které bílý ztrácí materiál.


Zásada: ! Chceš-li vyhrát boj o nějaké pole, musíš na něj útočit více figurami než soupeř, jinak tento boj prohraješ!

R.Svítil

Žádné komentáře:

Okomentovat