pondělí 4. prosince 2017

Neděle - Krajská soutěž západ - 26.11.2017

TJ Sokol Krucemburk - Rapid Pardubice E 


Když mě mgr.Josef Sýkora ve středu  před zápasem oznámil:" p.Vinš pro nemoc nenastoupí" hned jsem získal pocit že v oslabené sestavě prohrajeme. V záchvatu optimismu jsem doufal ve vítězství na 1. a 2.šachovnici a remízu na 3.šachovnici a že soupeř nám dá nějakou šanci na 4. a 5.šachovnici.  Krucemburk proti nám nastoupil ve velmi silné sestavě s převahou na 4. a 5.šachovnici. Jako obvykle první ukončil zápas kapitán na 3.šachovnici a to už po 11.tazích se soupeřem Romanem Kafkou se dohodl na remíze. Po partii jsme s panem Kafkou zkusmo dohrávali a v cca 20.tahu jsme dospěli do pozice kde jsme 3x opakovali tahy. Protože pan Kafka chtěl ještě pokračovat v analýze tak zkusil místo 3. opakovaní jiný tah. Po cca 7 dalších tazích jsme dospěli zase k třikrát opakované pozici a tím jsme analýzu ukončili. Teprve až po analýze jsem si dodatečně všiml že mám čas na hodinách 1 hodina a 27 minut. Dodatečně jsem si uvědomil jsem vážnou partii odehrál v rapidním tempu (hrál jsem jako byla sobota a já byl ještě stále na turnaji v Rapid šachu v Břehách u Přelouče).  Na čtvrté šachovnici hrál p.Kolomý s p Chvojkou. p.Kolomý byl namlsaný ze snadných vítězství nad dětmi a tak porušoval záhady zahájení a dal se na předčasný útok dámou.P.Chojka mu však jeho dámu chytil takže p.Kolomý už 26.tahu vzdal.První chyba byl 11.tah Jg5. Další chybička přišla v 13.tahu d4.Vážná chyba byl 15.tah e5 (p.Kolomý místo útoku měl ustoupit koněm)18.tah Dg4 tragická chyba (dáma jde na kraj šachovnice kde bude chycena v pasti . Velice krásný je 24.tah soupeře Jf5 kterým chytá bálou dámuNa 5.šachovnici ze začátku nevhodně  p.Kocian pobíhal se svým koněm a nakonec ho postavil tak nešťastně že překážel vývinu vlastního střelce. Rozhodující chyba byla že po napadení své dámy soupeřovou dámou utekl z bojiště místo toho aby si ji nechal vyměnit.Po cca deseti dalších  tazích mu p.Mottl jeho dámu chytil.

Na druhé šachovnici Martin udělal v zahájení několik chyb (dočasně si zazdil jednoho střelce,předčasně vytáhl s dámou do boje a udělal si slabého pěšce ve středu šachovnice). Naštěstí p.Kačor přehlédl vítězné pokračování (šel pod pěšce dámou,místo aby pěšce napadl dámou z boku)a tak po dlouhém boji skončila partie 2.šachovnici remízou. Nejdéle trval boj na první šachovnici . Podle toho co jsem slyšel byl v jednu chvíli p.Veselý vyhraný.  Na partii  jsem se přišel podívat když zrovna Michal dočasně obětoval kvalitu s tím že časem zadarmo dobere druhou lehkou Emanovu figuru zadarmo. Po zápase mi Eman nadával za remízu (Den předtím mi odmítl remízu v posledním kole turnaje v rapidu a nechal mě vyhrát).

kap. ing. Miroslav Kalhous


Poslední bojovníci. ...



Žádné komentáře:

Okomentovat