neděle 1. prosince 2019

Krajský přebor II. – 01. 12. 2019



A je to tu! Šachový svátek, nejkrásnější zápas v roce. Rapid Pardubice C nastoupil proti Rapidu Pardubice B. Týdny jsem přemýšlel, čím bych tento záznam o utkání ozvláštnil, protože v takto slavnostní kolo nemohu napsat jen tak ledajaký článek. Rozhodl jsem se tedy potěšit naše jugoslávské přátele a jazykově jim dnešní zápas alespoň částečně přiblížit tak, abychom této reportáži rozuměli jak my, tak i oni…
Oba týmiče nastoupili ve výborné náladě. Družstevnič inženýriče Míriče Kalhousoviče byl sice domácí, ale Mírič inženýrič dorazil společně s kapitánem Radko Svítiličem až okolo 9:45, tudíž hrací místnost jsem ke hře připravil já a další inženýrič Karlič Vinšovič. Když vše bylo připraveno a již se četla soupiska, tak Mírič inženýrič znovu upravil sestavení poloviny šachovnic v místnosti tak, aby to bylo podle jeho gusta. Na poslední chvíli byl ze zálohy povolán Zdenič Černič, který se postavil našemu kapitánovi Radko Svítiličovi. Asi za 10 minut byla dohrána první partie mezi Kubičem Jouklovičem a Míričem inženýričem Kalhousovičem. Ano, jak všichni tušíte, stačilo aby ode mne zaslechli větu „To je srab“ a již byla remíza nabídnuta. Kubič Jouklovič inženýričovi ruku urval a první půl bod byl u nás. Jako druhý dohrál Jirko Honič, který doplatil na lehkomyslné oblékání a vlivem nachlazení nabídl také remízu. 1:1 a již za pár minut nabídl remízu i Zdenič Černič, čemuž Radko Svítilič neodolal a remízu také potvrdil, načež se oblékl a šel si užít nedělního oběda. Za necelou hodinu tak byl stav 1,5:1,5. Jako čtvrtý dohrál Ondrič Krausič, který porazil bratriče Kubiče Joukloviče Martiniče Joukloviče a vedli jsme tak 2,5:1,5. Poté přišla série porážek. Na poslední šachovnici zaznamenal úspěch Karlič Vinšovič, když porazil pana učiteliče Mackoviče a bylo tak opět srovnáno. Mírič inženýrič má však v družstvu aktuálně nejlepšího hráčiče KP II. Janko Jankoviče, který opět dokázal své kvality a s černými figurami porazil mladého a nadějného Janko Nešpůrkoviče. Zbývaly tak pouze dvě partie a stav byl pro nás nepříznivý 2,5:3,5. Já jsem zpočátku partii s mladým Filipičem psičem Šteklovičem zvaným Vlasovičem nebral příliš vážně, ale v těchto chvílích mi došlo, že bych měl asi vyhrát. Odmítl jsem tak asi podesáté remízu a bojovali jsme dál. Když na první šachovnici asi po třech hodinách vyhrála největší kapacita v našem týmu Thomasič Hennigovič, tak jsem musel dokázat, že jsem papírově lepší než Filipič Vlasovič Šteklovič a pokusit se vyhrát remízovou pozici. Dokázal jsem partii přetransformovat do jezdcové koncovky s pěšcem více, kde jsem po čtyřech hodinách svou výhodu dokázal zužitkovat a zařídil jsem tak výhru Rapidu Pardubice B – 4,5:3,5.
Na závěr bych jen podotkl, že v minulém týdnu nevyšel článek z důvodu, že jsem nebyl zápasu přítomen, ale mohu s radostí konstatovat, že můj tým pod vedením Jakuba Joukla zvítězil 5:0 v Chotěboři, za což si zasluhuje můj velký obdiv. V dalším kole KS máme volno, takže zasloužený nedělní odpočinek a do dalších kol KP II. přeji Janko Jankovičovi, aby se mu povedlo udržet 100% bilanci a tímto mu děkuji jménem celého našeho klubu za příkladnou reprezentaci nás všech v pardubickém kraji!
  
Jan Fiala

Výsledky:
Rapid Pardubice C – Rapid Pardubice B

Pavlovec Vladimír – Hennig Thomas 0:1
Joukl Martin – Kraus Ondřej 0:1
Hon Jiří – Krmenčík Roman ½: ½
Jan Janko – Nešpůrek Jan 1:0
Černý Zdeněk – Svítil Radek ½: ½
Štekl Filip – Fiala Jan 0:1
Kalhous Miroslav – Joukl Jakub ½: ½
Vinš Karel – Macek Jaroslav 1:0

Konečný výsledek 3,5:4,5

Žádné komentáře:

Okomentovat