čtvrtek 4. dubna 2019

Krajská soutěž - Neděle 24. 3. 2019



Předposlední kolo krajské soutěže bylo sice po prohře v Krucemburku již v podstatě téměř nepodstatné, protože posun v tabulce vzhůru z třetího místa by byl podmíněn velice nepravděpodobnými výsledky ostatních soupeřů. Avšak samozřejmě určitá touha porazit favorizovanou Chrudim a uhájit třetí příčku v nás byla a i díky ní si z tohoto velkého souboje odnášíme jeden cenný bod. Přitom souboj s aktuálně nejlepším týmem, který zatím pouze jednou remizoval a vše ostatní vyhrál, nezačal vůbec dobře. Po necelé hodině prohrál na poslední šachovnici pan Štěpán, který neznal jednu z variant skotské hry a na tuto neznalost doplatil. Někdy v tuto chvíli jsem já na druhé šachovnici ztratil figuru, takže jsem dále jednal jako by byl stav 0:2. Více než na svou partii jsem se začal soustředit na vymýšlení nadpisu k tomuto článku. Měl jsem v hlavě nápady jako „Předposlední kolo krajské soutěže aneb chrudimský Világoš“ či „Bez Ondry nám to prostě nemastí“. Mé hluboké zamyšlení však přerušila nabídka remízy na třetí šachovnici. Vzhledem k stavu jsem doporučil nabídku odmítnout a tento krok se více než vyplatil. O několik minut později nenápadným tahem získal Honza Nešpůrek věž a soupeř partii vzdal. Dvojka se mi v hlavě změnila na jedničku, protože stav 1:1 přece jen vypadá lépe a začal jsem se i já soustředit na záchranu své pozice. Jako další prohrál pan učitel Macek na čtvrté šachovnici. Tuto partii nevím jak bych popsal, avšak na obhajobu pana učitele musím prohlásit, že měl černé, což je vždycky o něco těžší. Stav byl tedy 1:2 a já měl stále figuru méně. Vypadalo to nejlépe na remízu, dokud jsem nezískal krajního pěšce svého soupeře. V té rychlosti můj soupeř špatně odhadl situaci a kvůli několika nešikovným tahům promazal můj pěšec až do dámy, po čemž se musel soupeř vzdát. Opět jsem měl v rozhodující chvíli více štěstí než rozumu. Jestli tuto partii lze nazvat soubojem, tak nevím, jak bych popsal výkony hráčů na první šachovnici. Ve vyrovnané bitvě na obou křídlech byla uzavřena zasloužená remíza, která tak znamenala celkovou remízu pro oba naše týmy. Objektivně však musím uznat, že jsme celou dobu tahali za kratší konec my a remíza je pro nás skvělým výsledkem. Děkujeme tedy soupeři za krásný souboj a v příštím posledním kole, kde budeme hájit třetí příčku a doufat v posun výše, nás vyzve k souboji přeloučsko-pardubický tým pana trenéra Hona.
Jan Fiala

Výsledky:
Rapid Pardubice F – TJ ŠO Chrudim C

Joukl Jakub – Linhart Zbyněk ½:½
Fiala Jan – Němec Bohumil 1:0
Nešpůrek Jan – Němec Vladimír 1:0
Macek Jaroslav – Bartoš Martin 0:1
Štěpán Josef – Chvojka Jan 0:1

Konečný výsledek 2½ : 2½

Žádné komentáře:

Okomentovat