neděle 2. února 2020

Krajská soutěž – 02. 02. 2020



            Sedmé kolo krajské soutěže přineslo asi nejvíce radosti týmu pana inženýra Kalhouse, nýbrž jeho borci dnes mohli zůstat doma ve svých postýlkách, zatímco my ostatní jsme museli vyrazit do světa a bojovat o body na bojištích všemožně po kraji. V našem klubu byl dnes příjemný klid, jelikož jsme byli jediným týmem Rapidu Pardubice, který hrál doma. Přivítali jsme hosty z Polabin, kteří u nás byli přesně před týdnem a prohráli v KP II. těsně 5:3. Chtěli jsme tak přirozeně náš úspěch zopakovat a nezačali jsme vůbec špatně. Já jsem na třetí šachovnici zvítězil již po hodině hry, když jsem soupeři po dvoutahové kombinaci odebral dámu, načež ihned vzdal. Čekalo mě tak skutečně příjemných 195 minut rozhodcovské pohotovosti, při nichž jsem se náramně bavil sledováním svých spoluhráčů. Nejvíce mne zajímala poslední šachovnici, kde byl velký rodinný souboj Kvapilů. Nakonec nad mládím a energičností zvítězilo stáří a zkušenost, jelikož mladý Paul podlehl svému dědovi Pavlovi po ztrátě kvality. Nutno však říct, že jako vždy bojoval až do roztrhání figur. Za stavu 1:1 zvítězil Kuba Joukl, který získal dvě figury navíc a zařídil tak příjemnější hru oběma pánům Mackovým – 2:1. Ačkoliv pozice pana Macka staršího vypadala nadějně – minimálně na remízu, po chybě zvítězil jeho velký soupeř a stav najednou byl 2:2. Zápas na první šachovnici tak rozhodoval o všem. Já jsem však věděl, že na jedničce hraje naše skrytá hrozba. Hráč takových kvalit jako Usain Bolt mezi sprintery nebo Leonardo da Vinci mezi umělci. Budoucí vyzyvatel Magnuse Carlsena, Ondra Macek. Soupeř mu dvakrát nabízel remízu, avšak velký Ondra ani na chvíli nepomyslel na porážku. Po čtyřech hodinách a patnácti minutách celý bod vybojoval a výsledek zápasu tak je 3:2 pro naše družstvo. Krásné nedělní datum 02.02.2020 nám tak zdá se přineslo štěstí a Polabiny opět odjíždí s těsnou porážkou. Za dva týdny jedeme do Týnce nad Labem, kde se pokusíme bodově dohnat čelo tabulky…
Jan Fiala

Výsledky:
Rapid Pardubice F – Polabiny G

Macek Ondřej – Škorpík František 1:0
Joukl Joukl – Krejčí Jan 1:0
Fiala Jan – Melichar Zdeněk 1:0
Macek Jaroslav – Vorel Bohuslav 0:1
Kvapil Paul – Kvapil Pavel 0:1

Konečný výsledek 3:2

Žádné komentáře:

Okomentovat