neděle 4. října 2020

Krajská soutěž bez buchet

            4.10. jsme netradičně brzy zahájili šachovou sezonu 2020/21. Hráli jsme v hotelu Kristl proti Bohemii. Ačkoliv byla přítomná laskavá paní Horáčková, neměla pro nás svoji porci sladké buchty. Nedostatek glukózy se projevil na výsledcích. Jako první prohrál Jan Vytiska – byl převálcován vnučkou pana Stehlíka, který od té doby, co nehraje v našem klubu, hraje šachy o poznání lépe. Vnučka neměla velkou práci Jeníka porazit. Brzy na to prohrál Filip Štekl věžovou koncovku s pěšcem méně. Já hrál černými proti obávané anglické. Ačkoliv je podle trenéra příprava na zahájení důležitá, zatím mě nějaký recept na toto zahájení neprozradil. Z horšího zahájení jsem se dostal do vyrovnané střední hry, kde jsem riskantním tahem přešel do  přivyhrané věžové koncovky s oslabenými pěšci bílého.  Ačkoliv jsem s trenérem prošel 450 věžových koncovek, nedokázal jsem najít vyhrávající pokračování a partie dopadla podle jiného odborníka na koncovky, Štěpána Žilky, remízou. 

            Pavel Stehlík zavětřil možnost výhry svého týmu a ačkoliv měl s panem Kurkou o pěšce více, nabídl remízu, která byla ochotně přijata. Nedá se upřít, že nejvíce ovlivňuje výsledky hráčů dvě autority: pan ing. Kalhous a pan mgr. Sýkora. Heslo zní: „Lepší půlka nežli nulka“. Názor trenéra Hona, že je třeba tvrdě bojovat a hrát na výhru, zatím nenachází větší ohlas. Zápas již tak byl prohraný a bylo pouze na mém svěřenci Vendovi Seidlovi, aby uhájil alespoň čest družstva a vybojoval alespoň výsledek 3:2 pro Bohemii. Nejdřív měl kvalitu a několik pěšců navíc, pak se dostal do nebezpečné vazby, nakonec se mu však podařil zápas vyhrát a dokázat trenérovo mouro: „My staří můžeme remízovat a je to na mladých, aby bojovali  a užili si krásu šachu.“

            Po příchodu domů jsem se dozvěděl neuvěřitelnou novinku – Jeník Fiala remizoval dříve než pan Hlavnička a Sýkora, navíc soupeř panu Sýkorovi odmítnul remízu a vyzkoušel si ho z toho, jak umí věžové koncovky. Bohužel trénink 450 věžových koncovek nepomohl a i naše zkušenější družstvo nakonec prohrálo nejtěsnějším výsledkem 3,5:4,5.

Radek Svítil

Žádné komentáře:

Okomentovat